May 23, 2011

Trumpai: manifestas ir vaidmuo bei krintančių kauliukų lentelės

Šį kartą trumpas postas, po kurio bandysiu prisėsti prie rimtesnio. Manifesto rašymas man davė daug naujų idėjų, bei galimybę kritiškai peržvelgti savo seniau išsakytas mintis, tad pasvarstyti raštu yra apie ką. Bent kuriuo atveju, po ilgo svarstymo, papildžiau manifestą dar vienu punktu:  

Žaidėjams žaidimo metu turi būti sukurta galimybė kurti vieno konkretaus personažo istoriją. Ši galimybė neprivalo būti pastovi, žaidėjai gali keisti personažus ar mainytis jais tarpusavyje. Taip pat dalis žaidimo laiko gali būti skiriama kitiems dalykams (strateginis planavimas, ilgas istorijos tarpsnis ir panašiai), tačiau šie dalykai vis tiek privalo sietis su konkrečių individų istorijomis. Perfrazuojant - kiekvienas žaidėjas žaidimo metu turi turėti galimybę ne tik pasakoti istoriją, bet ir atlikti vaidmenį.

Manau, jog dabar manifestas yra išbaigtas, nors laikas parodys.
Kitas dalykas, apie kurį norėjau užsiminti, tai krintančių kauliukų (die-drop) lentelės. Bent jau man tai visiškai naujas atradimas, bet prognozuoju šiam reiškiniui gal ir laikiną, bet vis tik mados bangą, panašiai kaip geomorfiniams požemiams. Plačiau apie tai skaitykite čia. Jei nežinote kas yra geomorfiniai požemiai, tuomet spauskite čia. Tiesą sakant, šiuos du reiškinius galima nesunkiai sujungti į vieną sistemą.

2 comments:

  1. Aš porą pastraipų apie dice drop ir pan metodus, jei galima?
    (Apie manifestą kada vėliau ;D, gal po 15 min)
    Šiaip kiek aš suprantu visas principas tų dice dropų yra greitas požemių ir panašių dalykų generavimas, rajono planavimas ir panašiai.

    Iš tiesų buvo įdomu užmest akį apie visus šiuos keistus dalykus, tačiau be akivaizdžiausio panaudojimo (kai staigiai reikia paišyt kokį rajoną, ar butą ir gali praverst panikos akimirką), kuris yra gan naudingas ioš pirmo žvilgsnio, ar nauda persineša tolyn platesnėj sferoj?


    Siužetą generuot pagal dice drop, būtų keista, npc taip pat, tiesiog ar neužsidarom mes tiesiog pagalbinėj priemonėj tiesiog labiau adventurinio stiliaus žaidimams?


    Galbūt visa tai įmanoma panaudot kokioms nors socialinėms situacijoms?
    Na, kad jau paklausiau ir staiga sugalvojau, tai pats ir atsakysiu sau dalinai.
    Socialinis panaudojimas:ant lapo susirašyt vietiniai ir siužetui svarbios fakcijos/šeimos/npc.
    gaunam kokią lentelę 5x5 metam xd6, kur x puotos/susirinkimo/šventės/apskritai bet kokios veiklos, kurioj dalyvauja PC - kuo didesnis skaičius, tuo sbvarbiau ši fakcija yra susijusi su šiuo įvykių, taip pat galima sugalvot sujungimo taisykles, pvz visus dublius sujungti linijom, simbolizuojant tarpusavio sąryšius.

    Manau padėtų turint setingą ir kuriant papildomą siužetą, arba galėtų veikti kaip pasiruošimas sesijai tam tikrais atvejais.

    Tai tiek
    XXIcentury

    ReplyDelete
  2. Dėkui už komentarą ir už idėją. Idėja čia dar šviežia, taip kad dar kartais ir sunku atspėti kuriose būtent situacijose ji bus naudinga o kuriose ne. TAčiau jo, tavo paminėtas variantas atrodo įdomus.
    Čia gal reikia paminėti du momentus. Pirmas - tai vis tik old school metodas. Tai yra atsiradęs terpėje, kur visai normalu meistrui mesti kauliukus žaidimo eigoje ir lentelėje rasti atsakymus. Ir žaidėjai tą priima kaip žaidimo dalį, o ne svetimkūnį.
    Antras - lentelės nėra šventos karvės, tai tik katalizatorius fantazijai. Griežtos interpretacijos taisyklės čia nereikalingos. Tačiau kai gryna improvizacija neduoda reikiamo atsakymo taip greitai kaip to reikia, lentelė gali būti reikalinga kibirkštimi.
    Netgi, manau, pats tokios lentelės parašymas gali būti geras metodas pareflektuoti savo žaidimo pasaulį.

    ReplyDelete